Basisset beleidsindicatoren
Prog/Par. | Verplichte beleidsindicatoren | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nieuw gebouwde woningen | PN | 16 | 19,2 | 12,4 | 18,5 | 11 | 9,2 | |
NL | 8,6 | 9,2 | 8,9 | 8,9 | 9,3 | 9,1 | |||
1 | Demografische druk | PN | 72,9 | 72,6 | 72,3 | 72,3 | 71,9 | 71,8 | |
NL | 69,8 | 70 | 70,1 | 70,3 | 70,3 | 70,4 | |||
2 | Functiemenging | PN | 43,6 | 44,3 | 45,2 | 45,3 | 46,1 | 46,5 | |
NL | 52,9 | 53,3 | 53,3 | 53,3 | 53,8 | 54,2 | |||
2 | Vestigingen (van bedrijven) | PN | 119,8 | 122,3 | 125,7 | 130 | 135,9 | 140,3 | |
NL | 145,4 | 151,3 | 158,1 | 164,9 | 174,1 | 181,8 | |||
5 | Absoluut verzuim | PN | 2,4 | 2,2 | 1,3 | 1,4 | 3,3 | 3,3 | |
NL | 2,1 | 2,4 | 2,7 | 2,7 | 4,2 | 6,3 | |||
5 | Relatief verzuim | PN | 12 | 11 | 10 | 13 | 16 | 26 | |
NL | 25 | 25 | 20 | 20 | 24 | 27 | |||
5 | Vroegtijdig schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) | PN | 1,3 | 1,4 | 0,9 | 1,1 | 1,4 | 1,7 | |
NL | 1.9 | 2 | 1.7 | 1.9 | 2,4 | 2,4 | |||
6 | Niet-sporters | PN | 42,7 | 39,8 | |||||
NL | 49,3 | 46,4 | |||||||
7 | Jongeren met een delict voor de rechter | PN | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
NL | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
7 | Kinderen in uitkeringsgezin | PN | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
NL | 7 | 6 | 6 | 6 | 6 | ||||
7 | Netto arbeidsparticipatie | PN | 75,1 | 75,9 | 75 | 75,7 | 77,4 | 78,5 | |
NL | 69,1 | 70 | 69,6 | 70,4 | 72,2 | 73,1 | |||
7 | Werkloze jongeren | PN | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
NL | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||
7 | Personen met een bijstandsuitkering | PN | 172 | 164 | 172 | 166 | 143,5 | 146,6 | |
NL | 401 | 382 | 460 | 431 | 366,7 | 344,8 | |||
7 | Lopende re-integratievoorzieningen | PN | 120,7 | 64,9 | 52,5 | 50,2 | 56,5 | 55,4 | |
NL | 305,2 | 196,2 | 199,1 | 197,7 | 197,7 | 191,5 | |||
7 | Jongeren met jeugdhulp | PN | 12,3 | 12,2 | 11,2 | 11,1 | 11,4 | 12,6 | |
NL | 11,8 | 12,3 | 11,9 | 13,2 | 13,4 | 13,5 | |||
7 | Jongeren met jeugdbescherming | PN | 0,6 | 0,6 | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,3 | |
NL | 1,2 | 1,2 | 1,2 | 1,2 | 1,1 | 1,1 | |||
7 | Jongeren met jeugdreclassering | PN | 0,2 | 0,1 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |
NL | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | |||
7 | Cliënten met een maatwerkarrangement WMO | PN | 400 | 420 | 440 | 460 | 360 | 410 | |
NL | 640 | 680 | 700 | 649 | 640 | 700 | |||
2/7 | Banen | PN | 462,6 | 474,7 | 491,2 | 493,2 | 511,5 | 515,3 | |
NL | 778,6 | 795,1 | 796,4 | 805,7 | 825,4 | 836,6 | |||
8 | Verwijzingen Halt | PN | 7 | 7 | 14 | 7 | 8 | 6 | |
NL | 12 | 13 | 11 | 8 | 8 | 9 | |||
8 | Winkeldiefstallen | PN | 0.8 | 1,1 | 1,4 | 1,2 | 1,1 | 1,3 | |
NL | 2,2 | 2,3 | 2 | 1,8 | 2,3 | 2,5 | |||
8 | Geweldsmisdrijven | PN | 2,8 | 2,5 | 3,1 | 2,5 | 2,8 | 3,1 | |
NL | 4,8 | 4,8 | 4,5 | 4,3 | 4,6 | 4,3 | |||
8 | Diefstallen uit woning | PN | 1,8 | 1,5 | 1,3 | 1,1 | 1,3 | 0,6 | |
NL | 2,5 | 2,3 | 1,8 | 1,3 | 1,4 | 1,3 | |||
8 | Vernielingen en beschadigingen (in de openbare ruimtes) | PN | 2,6 | 3,3 | 3,5 | 3 | 3,7 | 3,5 | |
NL | 5,4 | 5,9 | 6,2 | 6,1 | 6 | 5,8 | |||
8 | Omvang huishoudelijk restafval | PN | 197 | 189 | 205 | 167 | 161 | ||
NL | 171 | 161 | 170 | 169 | 148 | ||||
8 | Hernieuwbare elektriciteit | PN | 3,7 | 5,6 | 7,1 | 9,2 | 10,4 | ||
NL | 17,5 | 20 | 2,8 | 33,2 | 35,7 | ||||
Par. 1 | Gemiddelde WOZ waarde | PN | 290 | 321 | 346 | 368 | 403 | 481 | |
NL | 230 | 250 | 271 | 290 | 317 | 369 | |||
Par. 1 | Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishouden | PN | 765 | 777 | 803 | 828 | 869 | 889 | |
NL | 649 | 669 | 700 | 733 | 823 | 860 | |||
Par. 1 | Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishouden | PN | 848 | 860 | 896 | 926 | 971 | 989 | |
NL | 721 | 739 | 773 | 810 | 905 | 942 | |||
Par. 5 | Formatie | PN | 5,99 | 6,47 | 6,69 | 6,79 | 7,13 | 7,37 | |
Par. 5 | Bezetting | PN | 5,8 | 6,4 | 6,4 | 6,8 | 6,6 | 6,9 | |
Par. 5 | Apparaatskosten | PN | |||||||
NL | |||||||||
Par. 5 | Externe inhuur | PN | 9,24 | 18,8 | 14,39 | 12,08 | |||
Par. 5 | Overhead | PN | 8,3 | 7,9 | 9,1 | 9,9 | 10,4 | 11 | 12 |