Basisset beleidsindicatoren
Prog/Par. | Verplichte beleidsindicatoren | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nieuw gebouwde woningen | PN | 20,9 | 12,7 | 16,7 | 16,0 | 19,2 | |
NL | 6,4 | 7,2 | 8,2 | 8,6 | 9,2 | |||
1 | Demografische druk | PN | 73,4 | 73,2 | 72,7 | 73 | 72,9 | 72,6 |
NL | 67,9 | 68,5 | 69 | 69,6 | 69,8 | 70,0 | ||
2 | Functiemenging | PN | 44,3 | 44,2 | 43,9 | 43,6 | 44,2 | |
NL | 52,0 | 52,2 | 52,4 | 52,8 | 53,2 | |||
2 | Vestigingen (van bedrijven) | PN | 118,7 | 120,2 | 119,6 | 121,0 | 124,2 | |
NL | 131,4 | 136,5 | 139,7 | 145,5 | 151,6 | |||
5 | Absoluut verzuim | PN | 0,97 | 3,31 | 2,13 | 2,24 | ||
NL | 2,34 | 1,81 | 1,82 | 1,91 | ||||
5 | Relatief verzuim | PN | 19,94 | 15,17 | 15,22 | 10,84 | ||
NL | 28,65 | 26,55 | 26,58 | 23,28 | ||||
5 | Vroegtijdig schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) | PN | 1,1 | 1,1 | 1,6 | 1,3 | ||
NL | 1,7 | 1,7 | 1,8 | 1,8 | ||||
6 | Niet-sporters | PN | 43,0 | |||||
NL | 48,7 | |||||||
7 | Jongeren met een delict voor de rechter | PN | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 0 | ||
NL | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | ||||
7 | Kinderen in uitkeringsgezin | PN | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | ||
NL | 7,0 | 7,0 | 7,0 | 7,0 | ||||
7 | Netto arbeidsparticipatie | PN | 71,5 | 71,2 | 72,6 | 73,8 | 74,8 | |
NL | 65,4 | 65,8 | 66,7 | 67,8 | 68,8 | |||
7 | Werkloze jongeren | PN | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | ||
NL | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | ||||
7 | Personen met een bijstandsuitkering | PN | 153,4 | 153,0 | 165,3 | 171,7 | 163,8 | |
NL | 404,8 | 412,8 | 418,6 | 401,1 | 381,7 | |||
7 | Lopende re-integratievoorzieningen | PN | 112,1 | 89,4 | 131,6 | 120,7 | 67,8 | |
NL | 311,9 | 255,5 | 271,3 | 305,2 | 207,0 | |||
7 | Jongeren met jeugdhulp | PN | 9,6 | 10,2 | 9,9 | 10,8 | 10,4 | |
NL | 8,9 | 9,5 | 9,9 | 10,4 | 10,5 | |||
7 | Jongeren met jeugdbescherming | PN | 0,6 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | 0,5 | |
NL | 1,1 | 1,0 | 1,0 | 1,1 | 1,1 | |||
7 | Jongeren met jeugdreclassering | PN | 0,2 | 0,1 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | |
NL | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,3 | 0,3 | |||
7 | Cliënten met een maatwerkarrangement WMO | PN | 350 | 340 | 350 | 370 | 390 | |
NL | 540 | 560 | 570 | 600 | 630 | |||
2/7 | Banen | PN | 475,8 | 475,8 | 466,6 | 461,7 | 473,5 | |
NL | 743,8 | 752,3 | 761,1 | 775,8 | 792,1 | |||
8 | Verwijzingen Halt | PN | 74,0 | 91,0 | 76,0 | 70,0 | 75,0 | |
NL | 134,0 | 137,0 | 131,0 | 119,0 | 132,0 | |||
8 | Winkeldiefstallen | PN | 1,0 | 0,9 | 1,1 | 0,8 | 1,1 | |
NL | 2,4 | 2,3 | 2,2 | 2,2 | 2,2 | |||
8 | Geweldsmisdrijven | PN | 3,7 | 3,0 | 3,4 | 3,1 | 2,6 | |
NL | 5,6 | 5,4 | 5,1 | 4,9 | 4,9 | |||
8 | Diefstallen uit woning | PN | 3,5 | 2,9 | 2,0 | 1,8 | 1,4 | |
NL | 3,8 | 3,3 | 2,9 | 2,5 | 2,5 | |||
8 | Vernielingen en beschadigingen (in de openbare ruimte)Eenheid: Aantal per 1.000 inwoners | PN | 3,6 | 3,7 | 3,6 | 2,6 | 2,8 | |
NL | 6,0 | 5,6 | 4,8 | 5,4 | 5,4 | |||
8 | Omvang huishoudelijk restafval | PN | 225 | 215 | 212 | 197 | ||
NL | 200 | 189 | 179 | 172 | ||||
8 | Hernieuwbare elektriciteit | PN | 2,9 | 3,1 | 3,1 | 4,2 | ||
NL | 13,7 | 15,3 | 16,8 | 18,5 | ||||
Par. 1 | Gemiddelde WOZ waarde | PN | 261 | 264 | 270 | 290 | ||
NL | 206 | 209 | 216 | 230 | ||||
Par. 1 | Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishouden | PN | 751 | 758 | 765 | 777 | 803 | |
NL | 651 | 644 | 649 | 669 | 700 | |||
Par. 1 | Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishouden | PN | 832 | 839 | 848 | 860 | 896 | |
NL | 723 | 723 | 721 | 739 | 773 | |||
Par. 5 | Formatie | PN | 5,6 | 5,6 | 5,89 | 5,99 | 6,47 | |
Par. 5 | Bezetting | PN | 5,7 | 5,7 | 5,6 | 5,8 | 6,44 | |
Par. 5 | Apparaatskosten | PN | 479 | 487 | ||||
NL | 614 | 667 | ||||||
Par. 5 | Externe inhuur | PN | 5,8 | 9,24 | 18,8 | |||
Par. 5 | Overhead | PN | 9,1 | 8,3 | 7,9 |