Wat mag het kosten?
Mobiliteit | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|---|---|---|
Baten | 456 | 846 | 1.081 | 1.014 | 597 | 558 |
Lasten | -6.239 | -6.191 | -7.111 | -7.095 | -6.640 | -6.631 |
Totaal Mobiliteit | -5.782 | -5.345 | -6.030 | -6.082 | -6.042 | -6.074 |
Specificatie van de lasten en baten per product
Mobiliteit | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten per Taakveld | ||||||
210 - Verkeer en wegen | -6.201 | -6.154 | -7.037 | -7.047 | -6.607 | -6.598 |
220 - Parkeren | -38 | -37 | -74 | -48 | -33 | -33 |
Totaal Lasten per Taakveld | -6.239 | -6.191 | -7.111 | -7.095 | -6.640 | -6.631 |
Baten per Taakveld | ||||||
210 - Verkeer en wegen | 388 | 151 | 151 | 151 | 151 | 151 |
Totaal Baten per Taakveld | 388 | 151 | 151 | 151 | 151 | 151 |
Totaal saldo van baten en lasten | -5.851 | -6.041 | -6.960 | -6.944 | -6.489 | -6.480 |
Onttrekkingen aan reserves | ||||||
210 - Verkeer en wegen | 68 | 696 | 929 | 862 | 446 | 407 |
Totaal Onttrekkingen aan reserves | 68 | 696 | 929 | 862 | 446 | 407 |
Toevoegingen en onttrekkingen reserves | 68 | 696 | 929 | 862 | 446 | 407 |
Resultaat | -5.782 | -5.345 | -6.030 | -6.082 | -6.042 | -6.074 |
Analyse afwijkingen - begroting 2022 t.o.v. 2021
03 Mobiliteit | Baten | Lasten |
---|---|---|
210 Verkeer en wegen | ||
Indexering: Indexering van kosten voor algemeen onderhoud wegen. | - | -20 |
kapitaallasten: Hogere kapitaallasten door afronding van geplande investeringen in 2021 binnen programma Mobiliteit, gedekt door middel van een reserve voor mobiliteitsinvesteringen | - | -112 |
Kapitaallasten: Hogere kapitaallasten door afronding van geplande investeringen in 2021 binnen programma Mobiliteit, gedekt door middel van een reserve voor wegen. | - | -187 |
kapitaallasten: Hogere kapitaallasten door afronding van geplande investeringen in 2021 binnen programma Mobiliteit. | - | -212 |
kapitaallasten: kapitaallasten wegen investeringsprogramma | - | -76 |
Kapitaallasten: Onttrekking aan reserve ter dekking van kapitaallasten als gevolg van afgeronde investeringen in 2021 binnen programma Mobiliteit. | 222 | - |
Urentoerekening: Als gevolg van een herverdeling van de uren een lagere urentoerekening aan het taakveld Verkeer en Wegen. De herverdeling van de toegerekende uren heeft per saldo geen effect op het begrotingssaldo. | - | -265 |
Overig | 12 | -10 |
220 Parkeren | ||
Kapitaallasten: Hogere kapitaallasten door afronding van geplande investeringen in 2021 binnen programma Mobiliteit. | - | -35 |
Overig | - | -2 |
Totaal 03 Mobiliteit | 234 | -920 |
Investeringen
Ten opzichte van de Kadernota 2021 zijn geen wijzigingen aangebracht in de begrote investeringen en om die reden niet toegelicht.
Mobiliteit | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|---|
707061 Vervanging Hazepad Nootdorp (2022) | 775.000 | 0 | 0 | 0 |
707062 MFR Hazepadbrug (2022) | 216.000 | 0 | 0 | 0 |
707063 MFR Bakkerenlaan-Brasserskade (2024) | 0 | 0 | 255.000 | 0 |
707064 MFR Fietsbrug A13-Dubbeldankpad (2024) | 0 | 0 | 66.000 | 0 |
707065 MFR Dubbeldankpad-Ackersdijkseweg (2024) | 0 | 0 | 45.000 | 0 |
707107 BHP wegen 17-20: Klapwijk, fase 3(2022) | 700.000 | 0 | 0 | 0 |
707108 BHP wegen 17-20: Klapwijk, fase 4(2023) | 0 | 700.000 | 0 | 0 |
707109 Pollers Pijnacker Centrum (2022) | 130.000 | 0 | 0 | 0 |
707526 Voorber.krediet herstruct. Katwijkerlaan (2020) | 73.000 | 0 | 0 | 0 |
707538 BHP OV 19-22: masten & netwerk (2022) | 586.938 | 0 | 0 | 0 |
707542 BHP OV 19-22:Vervanging armaturen (2022) | 302.445 | 0 | 0 | 0 |
Totaal Mobiliteit | 2.783.383 | 700.000 | 366.000 | 0 |